Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Mediebyråräv blir Svensson

Publicerad: 2 Mars 2011, 14:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Efter 13 år ger sig Anna Hjalmarsson, en självutnämnd mediebyråräv, in i reklambyråvärlden.


Ämnen i artikeln:

Svensson

Anna Hjalmarsson kommer närmast från OMD, där hon varit ansvarig för Nordenuppdrag och försäljning i ledningsgruppen.

Tidigare har hon även jobbat på Mediacom i London, som europeisk projektledare och planner för Procter & Gamble.

Men efter 13 år på olika mediebyråer går Anna Hjalmarsson, som tidigare beskrivit sig själv som mediebyråräv, nu över till reklambyrån Svensson.

Där kommer hon att jobba som planner och ansvarig för nyförsäljning.

– Jag tycker att det är bra att man lyfter över kompetens från varandra, för att kunna bredda sitt kompetensområde, säger hon.

Varför valde du att gå till Svensson?

– Därför att vi först och främst delar syn på reklam och kommunikation, vilket är viktigt när man kommer in på en reklambyrå, annars blir det svårt att tillföra någonting, säger hon och fortsätter:

– Sedan hoppas jag kunna hjälpa byrån att växa.

Ardalan Samimi


Ämnen i artikeln:

Svensson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.