Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediebyrån Starcom in i Sverige

Publicerad: 18 November 1999, 09:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

Leo Burnetts internationella mediebyråkoncern Starcom World Wide ska etablera sig i Sverige. I början av nästa år räknar mediebyrån med att vara igång på den svenska marknaden.


Lanseringen av Starcom World Wide i Sverige är ett led i en aggressiv global

expansion, berättar Richard Davis, regionchef för Starcom World Wide Norden.

- Europa är vår minsta marknad, därför fokuserar vi på att stärka vår position

där, bland annat genom att etablera oss i Sverige. Dessutom är det naturligt

steg eftersom Leo Burnetts nätverk är så starkt i Norden.

Richard Davis tycker att den svenska mediemarknaden är intressant med ett

flertal stora aktörer. Däremot är han inte alltid så imponerad av de svenska

mediebyråerna.

- Vissa av dem behöver utveckla sina mediastrategier. Starcom World Wide bygger

strategier på varumärkesbaserade medielösningar, det är det vi satsar på, säger

han.

Exakt hur Starcom World Wide ska positionera sig i Sverige, vilka kunder som

eventuellt kommer att följa med till den nya nordiska byrån och hur

organisationen ska byggas upp ska diskuteras de närmaste veckorna.

Enligt Arthur Engel, VD för svenska Leo Burnett, deltar Starcom i McDonalds

upphandling av nordisk mediebyrå som beräknas vara avslutad vid årsskiftet. I

upphandlingen deltar även McDonalds nuvarande mediebyrå Mediacom och det

nordiska nätverket Synerginordicmedia.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.