Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediebyråerna positiva till Grimborg som ny försäljningsdirektör på TV4

Publicerad: 5 maj 1999, 07:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:34

I går blev det klart att ett av förmedlarbranschens tyngsta namn byter inte bara jobb utan också sida. Michael Grimborg, affärsutvecklare på CIA Media Marketing ersätter Gunnar Sjögren som försäljningsdirektör på TV4. Flera mediebyråer verkar nöjda med utnämningen.


- För oss som köpare blir det bra. Thorbjörn Larsson på TV4 har ju sagt att

han vill förbättra relationerna med medierna och Michael Grimborg vet ju hur

mediabranschen fungerar, säger Thomas Albrektsson, vd på Mediacom.

Och TV4:s konkurrent TV3 välkomnar Michael Grimborg till branschen.

- Det finns mycket att göra här för att öka TV:s väldigt lilla andel av

reklamkakan. Bara var femte krona går till TV-reklam och det är väldigt lite.

Kanske har Micke något att tillföra där som även skulle gynna oss, säger Petter

Nylander, vd på TV3.

Michael Grimborg kommer närmast från CIA Mediamarketing men han har också

erfarenhet från försäljningssidan. Innan han kom till förmedlarbranschen

jobbade han på utomhusaffischeringsföretaget som då hette Walles. Efter det

arbetade han på Initiative innan han började på CIA. Och nu återgår han alltså

till säljarsidan.

- Det här är definitivt rätt man på rätt plats. Det är bara att applådera,

säger Thomas Albrektsson.

Ulrich Boyer, VD för Mediataktik har jobbat ihop med Michael Grimborg och är

klart positiv till utnämningen.

- Det är kul för både Michael och TV4. Jag har jobbat tätt med Michael och han

är väldigt kompetent som chef. Han är kreativ och det kan TV4 behöva. Han ser

saker med öppna ögon och är inte känd för att köra på gamla spår. Sedan är det

en fråga om han får tillräckligt stöd från TV4:s svaga ledning. Det kan bli ett

problem för Michael. Den nya ledningen har ännu inte visat framfötterna.

- Jag vet inte vem han är och har inte träffat honom. Men det ska jag göra nu,

säger Wilfried Van Assche, Skandinavienchef för Procter & Gamble, som är tunga

TV-köpare.

Tia Jansson

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.