Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mediaedge CIA riskerar tappa Citroën

Publicerad: 10 maj 2002, 05:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16

Bilföretaget Citroën, som investerade 50 miljoner kronor brutto i medier i fjol, ser över sitt mediebyråsamarbete. Citroëns nuvarande byrå Mediaedge CIA ingår tillsammans med ett antal andra byråer i pitchen.


- Vi ser över våra stora leverantörsavtal vart fjärde år, och det har hänt mycket både med Citroën och mediescenen de senaste fyra åren. Men vi är inte missnöjda med Mediaedge CIA, säger Citroëns marknadschef Henrik Zielfelt.

Förutom Mediaedge CIA ingår mediebyråerna Mediacom, Gester, Carat, OMD, Initiative Universal och Inserator i pitchen, enligt uppgift till Dagens Media.

- Vi befinner oss nära processens andra steg där vi ska välja ut tre till fyra byråer som går vidare, säger Henrik Zielfelt, som dock inte vill berätta vilka byråer som ingår.

Under sommaren ska ett beslut om ny byrå fattas.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev