Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mediacom vinner Volkswagen

Publicerad: 21 maj 2002, 06:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Bilföretaget Volkswagen går från mediebyrån Carat till Mediacom. Volkswagen köpte medier för 75 miljoner kronor brutto förra året.


Sverige har tidigare varit det enda land där Volkswagen samarbetat med en annan byrå än Mediacom, en frihet som svenska Volkswagen kunde ta sig eftersom bolaget inte varit ett helägt dotterbolag till tyska Volkswagen AG. Numera är dock företaget helägt, och som en följd har ett beslut på internationell nivå fattats om att även svenska Volkswagen ska samarbeta med Mediacom.

- Det är väldigt tråkigt att det blev så här, men ibland får man kunder genom nätverk och ibland tappar man dem. Vi vet att bytet inte bygger på missnöje med vårt samarbete, säger Hans Althin, marknads- och försäljningschef på Carat.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev