Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediacom vinner Shellkontot

Publicerad: 9 November 2001, 11:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Mediacom blir ny mediebyrå åt den internationella petroleumgiganten Shell, som därmed avslutar sitt samarbete med CIA.


I september kunde Dagens Media berätta att Shell såg sig om efter en ny

mediebyrå. Efter en internationell pitch blev det alltså Mediacom som fick

uppdraget.

- Det är verkligen roligt, det är en lång urvalsprocess som har föregått det

här beslutet. Shell passar också in bra tillsammans med våra andra kunder, de

är helt ensamma i sin kategori, säger Mediacoms Sverige-vd Joachim Persson.

Hur samarbetet i Sverige ska se ut är än så länge oklart.

Svenska Shell köpte förra året medier för 19 miljoner kronor brutto, enligt

Research International. Huvuddelen av medieinvesteringarna gjordes i radio.

Björn Hedensjö

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.