Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediacom tappar research-chef till Zapera

Publicerad: 31 Maj 2001, 06:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

Mediacoms research-chef Mats Thomasson går till ett jobb som vice vd på undersökningsföretaget Zapera.


- Jag har varit på Mediacom i 6,5 år och sett 15 personer bli 230. Nu är det

dags att se nya horisonter, säger Mats Thomasson.

Mats Thomasson börjar på Zapera 1 augusti. Han ska driva bolaget tillsammans

med vd Per Davidson (tidigare Sverigebarometern) och får titeln vice vd med

ansvar för marknadsföring.

- Jag har köpt in undersökningstjänster i sex år och aldrig sett någon som ser

ut som jag har önskat. Nu har jag chansen att bygga upp en sådan själv.

Hur ska en sådan tjänst se ut?

- Tjänsten ska ha varumärket i fokus. Mätningen ska visa om målen med

kommunikationen uppfylls. Idag sker aldrig någon diskussion om varför man mäter

och vad som skulle uppnås med kommunikationen.

William Sävblom och Gustaf Nordström på Mediacoms research-avdelning tar tills

vidare över befälet över avdelningen.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.