Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediacom stuvar om - Bolander blir mediechef

Publicerad: 23 Februari 2009, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Group M:s mediebyrå Mediacom har utsett printchefen Jimmy Bolander till "Cross Media Director". Patrik Unell blir "Strategic Insight Director".


Patrik Unell Mediacom vill sudda ut gränserna mellan de olika specialistavdelningarna och samordna analyser och produktutveckling. Printchefen Jimmy Bolander får ansvaret för att allt ska fungera. Han ska dock kvarstå som printchef.

- Det här handlar om den utveckling som braschen nu genonmgår, vi vill se till att vi leder den, säger Linus Hjoberg, vd på Mediacom.

Mediacom gör också Patrik Unell till chef för sin planning-enhet.

- Vi ska jobba mer uttalat med konsumentinsikt och han ska ansvara för att vi gör det på bästa sätt. Han ska bland annat se till så att alla de olika projektledarna har tillgång till de analyser och den information vi har tagit fram, säger Linus Hjoberg.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.