Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediacom kan tappa SAS

Publicerad: 8 Januari 2009, 04:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

SAS omförhandlar med sin skandinaviska mediebyrå Mediacom. Samtidigt tar det krisdrabbade flygbolaget in anbud från "fem-tio" andra byråer. "Det är klart att kostnadsdelen blir viktig för SAS år 2009.", säger inköpschefen Hans Ahlgren.


Samtidigt som konkurrenten Norwegian storkampanjar ser SAS över sin relation med Group M-byrån Mediacom. Upphandlingen leds av inköpsavdelningen, och inköpschefen Hans Ahlgren.

- Vårt avtal med vår nuvarande medierådgivare Mediacom omförhandlas och då tar vi in anbud från andra skandinaviska byråer, säger Hans Ahlgren.

Det rör sig om mellan fem och tio byråer, säger han. I början av februari ska SAS ha bestämt sig.

- Det är en kombination av prisnivå och kvalitet och prestanda som avgör vem det blir. Det är klart att kostnadsdelen blir viktig för SAS år 2009.

Ser ni över andra byråsamarbeten?

- Det kan bli aktuellt med andra upphandlingar senare under 2009, säger Hans Ahlgren.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.