Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediacom ger sig in i event-branschen

Publicerad: 17 Februari 2000, 13:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Mediebyrån Mediacom inleder ett strategiskt samarbete med sponsrings- och eventbyrån Tango.


Samarbetet ska leda till att Mediacom får kunskaper om ytterligare ett medium.

- Sponsring och event är två naturliga byggstenar i medie- och

kommunikationsmixen, och med hjälp av Tango kan vi mer aktivt bidra även inom

detta område, säger Thomas Albrektson, VD för MediaCom Sverige.

Samarbetet gäller gemensamma kundprojekt såväl som internutbildningar och

kundseminarier.

- Vi kommer att fungera som en extern resurs för hela Mediacom-koncernen, säger

Anders Lindén, partner på Tango Sponsring & Event, som har fyra anställda.

Hösten 1999 startade Sandberg Media Synergi ett eventföretag medan Carat letar

efter ett lämpligt företag att köpa.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.