Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediacom Digital organiserar om

Publicerad: 28 Maj 2001, 13:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

Mediacom Digital placerar ut fem av sina projektledare hos systerbyråerna inom Mediacomkoncernen. Byrån minskar också personalstyrkan från analysavdelningen och den interna webbyrån.


De utflyttade projektledarna innebär att kundansvaret flyttas från Mediacom

Digital till Mediacom, Gester & Co och Media Broker. De cirka 48 procent av

kunderna som enbart anlitar Mediacom Digital utan att ha vara kunder hos övriga

Mediacombyråer stannar kvar som vanligt.

- Vi har byggt kunskapen om internetmediet inom Mediacom Digital, nu behöver

den integreras i de andra byråerna, säger Håkan Mauritzon, vd på Mediacom

Digital och fortsätter:

- Internet har blivit ett moget medium. Tillsammans med vår Media Academy har

vi utbildat alla projektledare i koncernen under ett år. De ska kunna internet,

precis som alla andra medier.

Bantningen av analysavdelningen beror på att den kompetensen redan finns på

systerföretagen. Av den fem man starka interna webbyrån som framför allt har

teknisk kompetens för att anpassa internetkampanjerna för olika format, har en

person sagt upp sig och en annan börjat jobba på frilansbasis. Totalt sitter nu

tolv personer på Medicom Digital. Totalt i Mediacom-koncernen jobbar 18

personer med online-kompetens.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.