Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mediaanalys: Konkurrenter fuskar och TS är ett skämt

Publicerad: 10 April 2007, 03:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

TS är ett skämt. Och konkurrenterna bryter mot reglerna. Marcus Everflod, vd på Mediaanalys skräder inte orden när han startar storbråk i sök-branschen över hela Kalmar med omnejd.


Mediaanalys, köptes i höstas upp av riskkapitalbolaget Eastpoint i februari. Efter det har sökooptimeringsföretaget lämnat TS, som utfärdar certifieringar av bolagen i sök-branschen.

- TS revidering är ett skämt, säger Marcus Everflod. Det har visat sig att TS reviderar och godkänner konkurrenter som uppenbarligen bryter mot reglerna. Folk skrattar åt TS.

Marcus Everflod tycker också att TS kunde ha slagit på trumman mer.

- Alla bolag som var anslutna till TS var kritiska till att TS inte lyckades kommunicera tillräckligt mycket att TS-stämpeln var viktig.

Marcus Everflod och Mediaanalys har sonika hoppat av TS revidering.

- Vi vill inte vara en del av något som marknaden uppfattar som ett skämt.

Är det inte så att du vill spara in kostnaden på 45.000 kronor?

- Absolut inte. Det hade varit småpengar för en revision med starkt förtroende och om det hade funnits en organisation som hade granskat på sökordsoptimeringsbranschen korrekt. Men TS har inte lyckats för fem öre.

Så vilka av dina konkurrenter bryter mot TS regler?

- Ett exempel är Notabene som bröt mot reglerna på ett så uppenbart sätt att folk började skratta åt TS.

Notabene hette tidigare Altus. Just från Altus hoppade Marcus Everflod av för att med några andra avhoppare starta Mediaanalys i juli 2006. Altus har efter det köpts av danska Notabene.

TS vd Magnus Paulsson bemöter kritiken:

- Mediaanalys har inget på fötterna. Det han pratar om är sånt Altus sysslade med när han jobbade där. Anklagelserna är ogrundade.

Marcus Everflod tycker att TS inte håller måttet. Kommentar?

- Det får stå för honom. Kunderna jag har tycker vi gör ett bra jobb.

- Jag tycker det hela är beklämmande. TS svar stämmer alldeles utmärkt. Jag vill inte ge mig in i debatten, säger Nils Carlsson, vd för Notabene.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.