tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Media Markt spöar Expert

Publicerad: 24 september 2008, 09:05
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

I dagens pappersutgåva av Dagens Media skriver vi om elkedjornas marknadsföring. I undersökningen går det bra för Media Markt. Vilken kedja tycker du lyckas bäst? Rösta!


Media Markt har lyckats utmana Elgiganten om prispressarpositionen. Det visar undersökningen som Dagens Media har tagit fram och som finns att läsa i dagens pappersutgåva. Men Expert har trots miljoninvesteringar inte lyckats slå sig in i nischen.

- Vi pumpar in en massa miljoner men kunderna har fortfarande inte fattat, säger Björn Abild, vd för Expert i Sverige.

En tysk i träningsoverall visade sig vara ett framgångsrecept för den tyska lågpriskedjan Media Markt. Den tyskfödde fotbollstränaren och tv-profilen Peter Antoine frontade Media Markts lanseringskampanj med budskapet Scheisse, vad billigt, och svenskarna lyssnade. I undersökningen framkom att 23 procent av svenskarna uppfattar Media Markt som den billigaste hemelektronikhandlaren. Lika många ansåg att Elgiganten, som tidigare ägt prispressarpositionen, var den billigaste kedjan.

Läs hela artikeln i dagens pappersutgåva av Dagens Media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev