Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Media Edge slår ut Media Taktik när Universal väljer mediebyrå

Publicerad: 18 Juni 1999, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Den nybildade musikjätten Universal Music väljer Media Edge framför Media Taktik efter en upphandling som har pågått hela våren. Därmed får Media Edge ett litet plåster på såret efter att ha förlorat Kraft Freia Marabous 400-miljonerskonto till Synerginordicmedia där Media Taktik ingår.


- Vi har letat efter en byrå som fungerar både för video- och musiksidan och

som var välrepresenterade i hela Skandinavien. Media Edge är ett mindre, ungt

och dymaniskt team som är väldigt duktiga på vårt huvudmedium TV. De gav oss

bra idéer om hur vi ska jobba strategiskt med TV, säger Ludvig Werner,

marknadschef på Universal Music.

Avtalet är löpande och innebär medieköp för tvåsiffriga miljonbelopp per år.

Även Carat deltog i upphandlingen men fick hoppa av eftersom mediebyrån hade

Universals konkurrent Buena Vista som uppdragsgivare.

Universal Music är bildades efter att Seagram förvärvade Polygram. Seagram

ägde sedan tidigare skivbolaget Universal som nu slås ihop med Polygram.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.