Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Media Broker vinner Folkpartiet

Publicerad: 30 maj 2002, 14:24
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Mediebyrån Media Broker får förtroendet att hantera Folkpartiets medieköp. Partiet har en total valbudget på runt 12 miljoner kronor


Hur stor mediebudgeten är vill inte partiet avslöja.

- Jag tror att det är vår förmåga att koppla samman det långa och korta perspektivet, både valrörelse och långsiktig strategi, som gjorde att de valde oss, säger Erik Söderberg, vice vd på Media Broker.

Blir det mycket utomhus?

- Det är ingen dålig gissning med tanke på att det mediet tillkommit som en plattform för politisk annonsering. Men vi är inte klara med detaljerna ännu.

Kommer ni att vinna valet åt Folkpartiet då?

- Vi kommer nog inte att vinna valet åt dem, men vi ska jobba för att de ska nå de mål de har satt upp.

Folkpartiet låg tidigare hos Gester & Co som liksom Media Broker ingår i Mediacom-koncernen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev