Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mecka visar vägen till Högskolan med stortavlor

Publicerad: 10 April 2008, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Reklambyrån Mecka hjälper Borås Högskola att ragga studenter inför sista ansökningsdagen 15 april. Med Eniro-tänk och lokalanpassade stortavlor pekar byrån ut vägen till Högskolan och det framtida jobbet.


På stortavlorna som står i Borås omnejd finns en vägbeskrivning för den snabbaste vägen till jobbet. Inne i Borås står liknande stortavlor med copy som till exempel Från den här skylten är det bara 420 meter till jobbet. Skylten pekar egentligen till Högskolan i Borås och kampanjidéen kommer av att Borås Högskola placerat sig i toppen av den ranking av studenter som får anställning efter avslutad utbildning, som sammanställs av verket för högskoleservice.

- Borås Högskola har sina spjutspetsområden men här vill vi ta ett helhetsgrepp om skolan. Att man snabbt får jobb efter att ha studerat på Borås Högskola är förstås viktigt att berätta, säger Cecilia Wiklund, projektledare på Mecka.

Mecka har också annonserat i lokala dagstidningar med kampanjbudskapet Alltid samma visa med våra studenter, vilket återigen anspelar på att Borås-studenterna snabbt får jobb.

- Den formuleringen anspelar ju vanligtvis på något negativt men i det här fallet vrider vi det till något positivt.

I dag genomför reklambyrån också ett event på gymnasieskolorna i Borås där de delar ut kartor med pilar som leder till högskolan. Pilarna finns också uppsatta i verkligheten på lyktstolpar och annat och väl framme vid Högskolan bjuds det på fika och guidad tur.

Arbetsgrupp Mecka: ad, Maja Björk; copy, Pontus Caresten; originalare, Andreas Norén; produktionsledare, Martin Johansson; projektledare, Cecilia Wiklund.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.