Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

McDonaldschef till Gester

Publicerad: 22 Maj 2001, 09:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:23

McDonalds marknadschef Nils Lindeblad börjar på mediebyrån Gester & Co den 11 juni. Där blir han vice vd med särskilt ansvar för varumärke och försäljning. Värvningen är ett led i ett större förändringsarbete på byrån (Uppdaterad)


Nyligen värvades också Olle Borgstav från Mediacom Digital som vice vd.

Värvningen är ett led i ett större förändringsarbets som ska presenteras för

personalen inom två veckor.

- Vi gör ett kompetenslyft i organisationen. Vi måste investera i oss själva,

vilket inte är så vanligt i mediebyråbranschen, säger

Gesters nytillträdde vd Michael Hollesen.

Han är förtegen om detaljerna i förändringarna, men tycks vara beredd att röra

omkring ordentligt i grytan.

Personalstyrkan ska dock behålla intakt på 45 anställda och någon ytterligare

tung värvning verkar inte aktuell.

Värvningen av Nils Lindeblad ska leda till ökad kunskap om skutkonsumenterna

hos de anställda på Gester.

- På mitt förra jobb på Procter & Gamble såg jag att den erfarenheten ofta

saknas på mediebyråerna.

Nils Lindeblad ska också hjälpa till med att sälja nya tjänster som ska

lanseras av Gester & Co.

- Kan man kränga hamburgare kan man kränga tjänster och produkter också. Vi har

flera nya produkter på gång som jag hoppas Nils ska hjälpa oss att paketera,

säger Michael Hollesen sin rekrytering och fortsätter:

- Nils tillför kundperspektiv. Är det någon som har bra koll på kundens

beteende i butik är det McDonalds. Självklart har han också stor

varumärkeskompetens.

Michael Hollesen träffade Nils Lindeblad för drygt en månad sedan och det

dröjde inte länge innan McDonalds-chefen Nils bestämde sig för att ta jobbet.

- Det var lätt att ta beslutet. Jobbet är utmanande och det finns mycket

ogjort, säger Nils Lindeblad.

Om då Gester ska bli så mycket duktigare och värvar tung personal - innebär det

inte att kunderna får betala kalaset?

- Bolaget är sunt idag och tjänar pengar. Eknomin är det inga problem med,

säger Nils Lindeblad.

Rolf van den Brink

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.