Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

McDonalds vann pr-pris i Venedig

Publicerad: 23 Maj 2008, 13:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

Primes kampanj för McDonalds nya Happy meal vann guld när pr-tävlingen European Sabre Awards avgjordes i Venedig i går.


McDonalds kampanj vann guld i kategorin bästa konsumentkampanj inom restaurang- och matservice. Flera svenska pr-kampanjer var nominerade i tävlingen, men McDonalds var den enda svenska vinnaren.

Bland de nominerade svenska bidragen fanns Primes Let's design-kampanj för Libresse, Edelmans Tystnad tagning-kampanj för Apollo och Mahirs bröllopskampanj för Tradera.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.