Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

McDonalds rullar ut ny Happy Meal-kampanj

Publicerad: 16 Februari 2009, 04:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

McDonalds rullar ut en ny kampanj för att uppmärksamma att Happy Meal nu alltid serveras med frukt och grönsaker. Den här gången vill man nå föräldrarna. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


I juni 2007 gjorde McDonalds om Happy Meal och anpassade barnmåltiden efter tallriksmodellen. Frukt och grönt skulle nu alltid ingå i menyn. Lanseringen kommunicerades med en jättekampanj.

- Vi uppnådde snabbt en kännedom om lanseringen, inom tre-fyra veckor visste närmare 90 procent av målgruppen att vi nu hade Happy Meal med tallriksmodellen, enligt våra egna undersökningar, säger Staffan Ekstam, marknadschef på McDonalds.

I dag, måndag, följer hamburgerjätten upp med en ny kampanj, som går i tv, radio, utomhus, i magasin och på webben, från och med måndag.

- Nu vänder vi oss tydligare mot föräldrarna och kommunicerar att man alltid får frukt och grönt till Happy Meal, säger Staffan Ekstam.

Arbetsgrupp:Kundansvarig: Pelle JosephsonProjektledare: Lotta WesterbergProduktionsledare: Emma JonebyAD: Olle LangsethCopy: Tove LangsethCD: Johan HolmströmProduktionsbolag: Social ClubMediebyrå: OMD

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.