Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

McDonalds delar ut 300.000 Internetabonnemang

Publicerad: 2 Juni 1999, 12:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

På nationaldagen den 6 juni arrangerar McDonalds en "interaktiv dag" i sina 170 restauranger. Under dagen kommer gratis Internetabonnemang och ett dataspel att delas ut.


Dataspelet, som ska delas ut till matgästerna, heter More Maniacs och kommer

från Adgames.

- I första hand innebär spelet ett mervärde för våra kunder, ett CD-spel kostar

ju

300 kronor. Dessutom finns vårt varumärke med i spelet, säger Carl Wåréus,

marknadsdirektör på McDonalds i Sverige.

Eventet är ett samarbete med BIP, Botnia Internet Provider, och kunderna

erbjuds även ett gratis Internetabonnemang via dem.

- BIP finansieras ju av reklam och som annonsör tycker vi att det är bättre att

folk får Internet som finanserats av reklam än att de betalar själva.

Förhoppningsvis får vi också mer trafik på våra sajter, men det är inte

huvudsyftet.

De flesta spelen delas ut den sjätte juni, men om det finns spel och abonnemang

kvar fortsätter McDonalds att dela ut även dagarna efter. Hur många spel som

ska delas ut vill inte Carl Wåréus tala om, men enligt BIP har McDonalds räknat

med att dela ut 300 000 Internet-abonnemang.

McDonalds startade i måndags, den sista maj, en kampanj i radio och press för

att marknadsföra sin interaktiva dag. Kampanjen pågår fram till den 6 juni. BIP

skickar infotizers om eventet till sina Internetabonnenter.

Tia Jansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.