Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

McCann Malmö tappar Lätta

Publicerad: 3 Januari 2007, 10:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Unilever centraliserar och flyttar ansvaret för Lätta från McCann Malmö till Ogilvy Düsseldorf.


Unilevers centralisering innebär att företaget från och med 2007 inte ska ha mer än en byrå per varumärke. McCann Malmö och Ogilvy Düsseldorf har haft gemensamt ansvar för Lätta men Unilever väljer nu att flytta över kontot helt till Ogilvy Düsseldorf.

- Det finns inte så mycket att säga. Jobbar man med en internationell uppdragsgivare så får man räkna med sådan här saker, säger Klas Tjebbes, vd för McCann Malmö.

Han säger att Unilever är i en process att harmonisera sina varumärken i Europa och att Lätta ska lanseras på fler centraleuropeiska marknader inom kort. Därför tycker han att det är förståeligt att Unilever väljer Ogilvy Düsseldorf som redan är representerade där.

McCann Malmö behåller dock Unilever-uppdragen Créme Bonjour och GB Glace.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.