Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

McCann Malmö får in Oatly

Publicerad: 6 Februari 2008, 04:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Reklambyrån McCann Malmö har tillsammans med designbyrån Jensen Pamp McCann vunnit en pitch om Oatly, som tillverkar havrebaserade livsmedel. Därmed tappar Ekros & Hultberg uppdraget.


Pitchen har pågått under hösten. Uppdraget innebär att McCann Malmö ska ta fram en helt ny kommunikation för Oatly.

- Oatly vill göra en nystart och fortsätta bygga ett starkt varumärke. De har varit duktiga hittills men vill sätta ytterligare kraft bakom varumärket nu, vilket är kul för oss, säger Klas Tjebbes, vd på McCann Malmö.

Han fortsätter:

- Uppdraget betyder mycket, det är en stor aktör på livsmedelsmarknaden med bra produkter inom ett intressant segment. Men jag vågar inte säga hur stort det blir.

McCann Malmö har det senaste halvåret fått in Läkerol, Skånetrafiken, Emporia och Edet.

- Det här är ytterligare en fjäder i hatten för oss som byrå. Det känns hur bra som helst.

Arbetsgrupp McCann Malmö: Martin Johansson, projektledare; Cilla Kristoffersson, produktionsledare; Albin Wendel, cd; Björn Lindén, ad; Per Welinder, copy.

Designteam Jensen Pamp McCann: Nils Jensen, strateg; Henrik Hallberg, cd; Emma Olsson, projektledare; Cecile Hallberg, designer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.