Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Max vill bli rikstäckande - letar mediebyrå

Publicerad: 22 oktober 1998, 06:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

När Max ska ta steget över till en rikstäckande hamburgerkedja behövs en mediebyrå att hålla i handen. - Kunskap om de lokala morgontidningarna anser vi att vi har. Nu behöver vi kunskap om rikstäckande medier, säger Hans Söderqvist, marknadsansvarig på Max.


Inom 18 månader ska Max i ett första steg växa från 20 till 30 restauranger.

Affärsvolymen blir då tillräckligt stor för rikstäckande imageannonsering. Idag

väljer Max främst lokala morgontidningar som medium för utbudsannonsering.

Under tillväxtfasen ska Hans Söderqvist hitta en mediebyrå.

- Vi behöver en diskussionspartner när det gäller rikstäckande annonsering,

säger han.

Under den största delen av sin livstid har Max annars klarat sig helt utan byrå.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.