Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Max startar radiokanal

Publicerad: 6 Augusti 2008, 05:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Hamburgerkedjan Max drar igång en radiokanal på nätet och i restaurangerna. Det är ett sätt att vidga varumärket och få folk att stanna längre och äta mer i restaurangerna.


- Det är svårt att räkna på exakt, men det är fastlagt att en förbättrad totalupplevelse hos kunden driver upp försäljningen, säger Max vd Richard Bergfors till Dagens Industri.

1 miljon har Max lagt på att starta kanalen och sen tillkommer avgift till Stim varje år. Den egna radiokanalen är hamburgerkedjans svar på en internationell trend där musik får en allt viktigare roll i marknadsföringen. Radiokanalen kan på sikt leda till samarbeten med artister och musikutgivning, skriver Dagens Industri.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.