Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 17 maj 2002, 11:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15
Hamburgerkedjan Max blir presentatör av fotbolls-vm i TV4 och SVT i sommar. Presentatörskapet ska öka kännedomen om den norrländska hamburgerkedjan.
- Fotbolls-vm är årets största evenemang och ett positivt evenemang som vi gärna förknippas med. Dessutom träffar det rakt i målgruppen, säger marknadschefen Anders Forssten.
Max använder normalt inte tv alls i sin marknadsföring. Presentatörskapet är ett första steg i en expansion av det kraftigare slaget där antalet restauranger ska gå från 33 till 50 stycken inom två, tre år. Tv-kampanjen ska stödja expansionen genom att ge företaget ökad kännedom.
Att marknadsledaren och konkurrenten McDonalds är sponsor av fotbolls-vm stör inte Anders Forssten.
- Jag ser inget problem med det.
Fotbolls-vm går i juni.