Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Max Media säljer annonser åt Sthlm Local

Publicerad: 6 December 2001, 06:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Magasinsprojektet Sthlm Local har anlitat säljbolaget Max Media. Inför första numret erbjuds kunder 43 procents rabatt vid bokning av tre helsidesannonser.


Ingen annonsör är ännu bokad, men ett flertal är på gång, enligt chefredaktör

Magnus Nygren.

- Vi har presenterat konceptet för medieförmedlare i tre veckor. Sju större

kunder är intresserade av att annonsera i mer än ett nummer. De väntar bara på

avslut och det får Max Media göra, säger han.

Avtalet med säljorganisationen Max Media blev klart idag. Max Media säljer

också för tidningen Vision och Företagaren. Priset för en helsida i Sthlm Local

är 35.000 kronor. I kampanjerbjudandet får annonsörer köpa tre annonser för

20.000 kronor styck.

Första numret av Sthlm Local kommer den 15 mars. Tidningen ska distribueras

gratis till 36.000 60-70-talister i Stockholms, Danderyds och Lidingös

kommuner. Mottagarna i primärmålgruppen tjänar minst 300.000 kronor per år, men

Magnus Nygren vill inte att tidningen ska uppfattas som elitistisk.

- Vi skriver för 60- och 70-talister för att vi är det själva. Sedan går det

inte att sticka under stol med att gruppen vi valt också är intressant för

annonsörer. Men alla kan registrera sig för en prenumeration på vår sajt, säger

han.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.