Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mauritzon bort från Relevant Traffics vd-stol

Publicerad: 23 Januari 2007, 07:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:12

Sökmotormarknadsföraren Relevant Traffic, där Kinnevikkoncernen är delägare ska expandera på den europeiska marknaden. Expansionsplanerna innebär också att Håkan Mauritzon, Europa-vd och koncernchef på Relevant Traffic får lämna sin tjänst.


Kinnevik gick in Relevant Traffic i september 2006 genom att köpa 36 procent av bolaget för 28 miljoner kronor. Sedan dess har tillväxttakten ökat och för 2007 spår Kinnevik att intäkterna fördubblas till 100 miljoner kronor. Därför vill Kinnevik nu expandera.

- Vårt mål är att finnas på 10 europeiska marknader innan året är slut. Sökmotormarknadsföring är världens snabbaste medium idag och under 2007 kommer det att explodera på mindre utvecklade marknader. Därför är det logiskt att expandera, säger Anders Nilsson, styrelseordförande i Relevant Traffic Europe samt vd MTG Sverige.

Relevant Traffic är idag verksamma i Sverige, Frankrike, England och Spanien. Vilka de nya marknaderna är som Relevant Traffic vill in på vill Anders Nilsson inte berätta.

Håkan Mauritzon, nuvarande Europa-vd och koncernchef ska bytas ut. Vem som ersätter honom är inte klart.

- När Kinnevik gick in i bolaget gick Håkan Mauritzon in som interims-vd. Det var redan från början klart att vi skulle söka en ny vd externt, säger Anders Nilsson.

Håkan Mauritzon blir kvar inom Relevant Traffic, med oklar titel för att arbeta med den europeiska expansionen.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.