Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mats Rönnes nya uppdrag

Publicerad: 12 Oktober 2012, 14:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Mats Rönne får en roll som marknadsförings- och försäljningsdirektör på Penetrace, som öppnar kontor i Sverige i vinter.


Mats Rönne lämnade sin post som ordförande för Sveriges Annonsörer under 2009 och gick istället till planningnätverket Plannerfed.

Nu går han till Penetrace, ett företag som är inriktat på att analysera effekten av marknadsföringsinsatser.

– Ja, jag har ett uppdrag på Penetrace. De har haft kunder och verksamhet i Sverige, men har nu bestämt sig för att växa. Jag har haft kontakt med dem genom både Sveriges Annonsörer och Electrolux och nu ska jag hjälpa dem etablera sig i Sverige, säger Mats Rönne till dagensmedia.se.

Tanken är att företaget ska öppna ett kontor i Sverige under vintern.

– Dilemmat som många marknadsförare ställs inför är att det finns ett krav på att man ska se vad marknadsföringsinsatserna har gett för resultat, men att det är svårt att överblicka alla delar av insatserna. Det är något som Penetrace hjälper till med, att se vilka saker som fungerar bra och mindre bra, säger Mats Rönne.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.