Nyheter
Matjätte tar in Jerlov
Publicerad: 30 september 2008, 06:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39
Livsmedelsföretaget General Mills tar in Göteborgs-byrån Jerlov. Byrån ska framför allt jobba med varumärket Old el Paso.
Uppdraget är nordiskt och går ut på att se över varumärkets position och locka fler kunder att upptäcka mexikansk mat.
- Det här blir ett av våra viktigaste uppdrag. Vi ska jobba igenom varumärket för en satsning på den svenska och nordiska marknaden, säger Stefan Kavsjö, projektledare på Jerlov.
General Mills omsätter cirka 283 miljoner kronor och har även varumärken som Häagen-Dazs och Green Giant. Nästa år beräknas de första kampanjerna för Old el Paso att dra igång.
Arbetsgrupp på Jerlov: Patrik Spång, cd; Anders Werngren, planner; Maria Carlsson, pr; Stefan Kavsjö, projektledare; Lotta Tengby, produktionsledare.