Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Match.com gör blixtannons med anledning av förlovningen

Publicerad: 24 Februari 2009, 16:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Annonsörer börjar redan surfa på bröllopshysterin.


Match.coms annons Dejtingsajten Match.com ser möjligheter att ragga nya kunder när hela Sverige talar om förlovningen mellan Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling.

När förlovningen bekräftades tog de genast fram en grattis-annons med payoffen "Match.com - hitta din prins eller prinsessa!".

Annonsen, som har tagits fram internt på Match.com, syns nu stort på Aftonbladet.se.

- Den är skräddarsydd för dagen. Vi tycker att kärleken är det viktigaste och försöker att uppmuntra all kärlek, därför tyckte vi att det här var något att ta fasta på, säger Hanna Bergholm, marknadschef på Match.com.

Match.com på Google Planerar ni att göra mer i marknadsföringsväg med anledning av Kronprinsessans förlovning?

- Det får framtiden utvisa.

Match.com har även köpt Daniel och Victoria som sökord på Google, vilket innebär att Match.coms länk dyker upp vid en sökning på förlovningsparets namn.

Match.coms mediebyrå är OMD.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.