Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mastercard sponsrar Melodifestivalen

Publicerad: 29 Januari 2009, 10:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Mastercard genomför sin största marknadsinsats för året med Melodifestivalensponsring.


"Sponsringen stämmer väl överens med MasterCards mål eftersom både Mastercard och Melodifestivalen handlar om ovärderliga stunder, passion och om att sammanföra människor", skriver Mastercard i ett pressmeddelande.

Sponsringen innebär bland annat att Mastercard fått tillgång till biljetter som banker kan beställa och använda i olika marknadsföringsaktiviteter, som kampanjer, bonussystem och pris i tävlingar. De ordinarie biljetterna har varit slut sedan länge.

- Tillsammans med bankerna arbetar vi kontinuerligt med att ge kortanvändarna det bästa möjliga erbjudandet. Mastercards kort är en effektiv marknadskanal för banker eftersom de kan använda det i relationsbyggande med konsumenterna., säger Johan Lundberg, marknadschef på MasterCard i Sverige, enligt pressmeddelandet.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.