Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Martin snöar in

Group M startar marknadsföringspodd hos Dagens Media

Publicerad: 20 Maj 2020, 12:00

I dag har Group M:s nya podcast ”Martin snöar in” premiär.

I den nya podcasten ”Martin snöar in” nördar Group M:s vd Martin Hugosson ned sig i en marknadsföringsfråga åt gången. Podden distribueras i samarbete med Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Martin HugossonGroup M

Det finns så mycket som är spännande i branschen att det behövs en podd för att verkligen snöa in. Det tycker Group M:s vd Martin Hugosson som därför tagit saken i egna händer.

Med start i dag kommer han varannan vecka att bjuda in en gäst till den nya intervjupodden där fokus ska ligga på marknadsföring.

– I Martin snöar in kommer vi gå på djupet i de frågor som är viktigast för en marknadschef att ha koll på, säger Martin Hugosson till Dagens Media.

Ambitionen är att publicera ett avsnitt minst varannan onsdag fram till midsommar.

– Att göra det i partnerskap med Dagens Media möjliggör för fler att ta del av innehållet och vi på Group M vill lyfta hela branschen, därför känns det bra att dela med sig.

I premiäravsnittet gästas Martin Hugosson av Johanna Sahlman, prisbelönt GTM på Halebop. De två har ett långsnack (kommande poddavsnitt blir betydligt mer pendlings-lyssnarvänliga, hälsar Group M) om allt som rör sig i huvudet på en marknadschef och vad hon skulle vilja veta mer om. Detta för att vaska fram vad Martin Hugosson i kommande episoder ska snöa in på tillsammans med forskare och specialister.

Förvänta dig att denna gång få höra om varför du inte bör satsa på att vinna Guldägg, hur Halebop genomsyras av integration, hur sjukt coolt AR kopplat till 5G kan bli, hur statistik blivit en tidigare designstrategs största crush och om stinky fish såsom blockchain och möten som skulle kunna ledas bättre.

Lyssna på premiäravsnittet här:

Ämnen i artikeln:

Martin HugossonGroup M

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.