Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Martin Gellerstedt utmanar Metro med tematidningar

Publicerad: 7 Augusti 2008, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Säljbolaget Black Pope Media, med Metros förre vd Martin Gellerstedt i spetsen, drar igång en enhet för tema- och kundtidningar.


Black Pope Media säljer nöje- och reseannonser åt Expressen och City. Bolaget startades av Martin Gellerstedt i slutet av 2007. Han tog samtidigt med sig Metro-veteranen Magnus Ericson.

Nu ska alltså Black Pope Media starta en ny enhet, som ska sälja kund- och tematidningar. Bolaget har dragit igång jakten på mediesäljare.

- Vi kör igång så snart som möjligt, säger Magnus Ericson.

Har ni några kunder än?

- Vi för diskussioner med ett flertal.

Hur mycket ska enheten omsätta?

- Vi har inte satt fingret på det. Men det kommer till en början inte vara en stor del av vår verksamhet. Men vi hoppas så klart på att det snabbt ska växa.

Även City-konkurrenten Metro har en avdelning som gör tematidningar, Metro Custom Publishing.

- Man kan säga att det blir en liknande verksamhet. Men vi kan ju välja vilken kanal vi vill, inte bara dagspress.

I styrelsen för Black Pope sitter Arne Hellevik, något som Metros vd Andreas Ohlson kritiserat. Detta på grund av att Metro är kund åt Arne Helleviks säljbolag Branschmedia, som kallar sig för oberoende annonsförmedlare.

Martin Gellerstedt har tidigare berättat att han fick ta över det vilande bolaget Black Pope Media från Arne Hellevik och att Hellevik inte har ägande eller ska behålla sin styrelseplats.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.