Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Marknadstidningsakademin startar kundtidningstävling

Publicerad: 12 December 2000, 05:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:26

Marknadstidningsakademin, branschorganisationen för marknads- och kundtidningar som drog igång sin verksamhet i maj i år, utvidgar sin verksamhet med en kundtidningstävling.


Än så länge är inte många detaljer klara kring tävlingen, men målet är att

prisutdelningen ska äga rum i Stockholm i mars nästa år. Syftet med tävlingen

är att lyfta fram kvalitativa, nyskapande och modiga kundtidningsbeställare.

Det är med andra ord uppdragsgivarna som ska belönas och inte formgivarna.

- Det är helt ointressant vem som är art director eller vilket designföretaget

är, säger Roberg Ryberg, ordförande för arrangörs- och utbildningskommittén på

Marknadstidningsakademin (till vardags marknadschef på designbyrån Magazine

Design). Det viktiga är att dela ut pris till den modiga köparen.

En jury, som idag inte är färdigkomponerad, kommer att bedöma kundtidningarna

enligt följande kategorier: Årets marknadstidning, Årets bästa formgivning,

Årets bästa kundtidningsjournalistik, Årets bästa artikel, Årets bästa omslag,

Årets banbrytare, Årets nykomling och Årets bästa webbtidning.

- Vi vill höja statusen på kundtidningar och visa branschen vad kundtidningar

är, säger Robert Ryberg.

Tävlingen är öppen för alla kundtidningsbeställare och inte bara medlemmarna i

föreningen.

Det är inte bestämt vad priset ska bestå av. Den närmaste konkurrenten till

Marknadstidningsakademins tävling är Publishingpriset som arrangeras av

företaget Populär kommunikation.

Rebecka Lindberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.