Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Marknadsdirektören tvingas bort från Swedish Match

Publicerad: 14 Mars 2011, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Anna Neiås, global varumärkes- och marknadsdirektör, får lämna Swedish Match när företaget omorganiserar.


Swedish Match förändrar sin bolagsstruktur och ska framöver lägga mer fokus på den rökfria affären. Några av de globala ansvarsområdena flyttas då över till de regionala bolagen.

Anna Neiås har jobbat på Swedish Match i 15 år.

Hur känns det att tvingas sluta efter så lång tid?

– Det känns inte som tvunget, utan som ett naturligt steg. Det fanns ingen motsvarande position kvar för mig i företaget och vi skiljs som vänner. Jag ser det också som spännande att se hur jag kan använda min erfarenhet i nya frågeställningar, säger Anna Neiås.

Exakt vad hon ska göra härnäst är ännu inte klart.

Samtidigt får även divisionschefen Martin Källström, hr-chefen Nina Hanses och researchchefen Edward Gee lämna Swedish Match.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.