Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Marknadschefen Linda Jacobsson lämnar 7-Eleven

Publicerad: 10 September 2015, 05:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Linda Jacobsson, marknadschef på 7-Eleven, lämnar företaget efter nio år på Reitan Convenience.


Ämnen i artikeln:

7-Eleven

Under sin tid på 7-Eleven har hon varit med och tagit fram en rad uppmärksammade kampanjer. Bland annat kampanjen där Mona Sahlin och en gay-imam vigde par på 7-Eleven under förra årets Prideparad. Och även kampanjen "Bussiga bullar" där en krona per bulle skänktes till organisationen Friends.

– Jag är otroligt stolt och glad över det jobb vi har gjort på 7-Eleven. Framförallt har det varit fantastiskt att få arbeta med en mix av att skapa resultat och kunna promota samhällsfrågor. De samarbeten vi har haft med Friends och Pride är helt fantastiska exempel, säger hon till Dagens Media.

Vad hon ska göra nu är ännu oklart.

– Ibland måste man få stanna upp och fundera lite på vad man vill inför framtiden. Det känns jättespännande att allt är så öppet. Men det är inom kommunikation jag vill fortsätta, helt klart.

Hon efterträds av Amanda Mompalao de Piro, som tidigare bland annat varit marknadschef på Statoil.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

7-Eleven

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev