Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Marknadschefen lämnar Skandia

Publicerad: 20 februari 2007, 09:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:11

Helena Ruhmén, marknadschef på Skandia, slutar. En ny chef plockas från de egna leden.


Vid månadsskiftet tog Lars Holmqvist över som ansvarig för Skandias marknadskommunikation i Norden. Han kommer närmast från tjänsten som pressansvarig på Skandiabanken, där han även är kvar tills vidare.

- Den akuta reparationsfasen för Skandia är över och nu går vi in i ett mer normaliserat skede. Då har jag fått ansvaret att hålla i det, säger Lars Holmqvist.

Har Helena Ruhmén fått sparken?

- Hon har inte fått sparken. Hon har gjort ett bra jobb, men det är över.

Lars Holmqvist tog över vid månadsskiftet januari/februari och Helena Ruhmén lämnade i förra veckan. Lars Holmqvist har tidigare varit marknadschef på både Skandia Lifeline och Skandiabanken. Om någon ska ta över hans tjänst som pressansvarig på Skandiabanken är ännu inte klart.

Kommer ni att se över era byråsamarbeten?

- Det gör vi löpande. Men vi har inte fattat något beslut om att göra en ändring. Den verksamhet som finns rullar vidare.

Skandia jobbar med reklambyrån Garbergs och mediebyrån Initiative Universal Media.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.