Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Marknadschefen lämnar Metro Göteborg

Publicerad: 16 Mars 2015, 13:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

Metro Göteborgs marknadschef Lillemor Walenius slutar efter åtta år.


Lillemor Walenius slutar som marknadschef för Metro Göteborg efter åtta år.

– Jag har varit med och byggt upp Metro Göteborg och jag känner att jag gjort så mycket jag kan här. Det här är ett bra slut och jag känner att jag måste vidare för att utveckla mig själv, säger hon till Dagens Media.

Metro genomgick kraftiga nedskärningar för några år sedan. Hur mycket finns det egentligen kvar av Metro Göteborg?

– Det som finns kvar är en försäljningschef, en säljavdelning och distribution.

Kommer din tjänst att finnas kvar när du slutat?

– Uppgifterna jag haft kommer i stället skötas från Stockholm.

Hur ser framtiden för annons i gratistidningar ut tror du?

– Det ser bra ut, tycker jag. Metro har en fantastisk portfölj nuförtiden, vilket är kanon för kunder som vill ut i alla kanaler. Jag tror inte printen kommer att försvinna, utan min erfarenhet är att man måste mixa olika kanaler för att få en bra effekt, säger hon.

Vad ska du göra nu?

– Jag har några trådar ute, så jag hoppas att någon bär frukt. Mitt nätverk här i Göteborg är bra så det löser sig nog, säger hon och fortsätter:

– Det här känns bra och vi skiljs som vänner.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.