Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Marknadschef på plats på VA

Publicerad: 9 Januari 2007, 12:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Veckans Affärer har en ny marknadschef på plats.


Martin Mellgren är ny marknadschef på Veckans Affärer efter Marie Bengtsson som sade upp sig i oktober förra året.

- Martin Mellgren har mycket av det jag sökte. Han är en jävel på upplaga och prenumeration och en energi som kommer att behövas i arbetet med VA, säger Pontus Schultz, chefredaktör på Veckans Affärer.

Martin Mellgren kommer närmast från Bonnier Publications där han är ansvarig för marknadsföring. Han jobbar dessutom som marknadschef för FHM och marknadsansvarig på Benjamin förlag i Sverige.

- Det här känns jättekul och väldigt spännande. Det är en oerhörd utmaning för mig som mest jobbat med konsumenttidningar att gå över till b2b, säger Martin Mellgren.

Hur vill du utveckla VAs marknadsföring?

- Det är för tidigt att uttala sig om. Den senaste kampanjen var framgångsrik så det kommer att underlätta för framtida kampanjer eftersom vi kan dra lärdom av den.

Martin Mellgren tillträder 2 februari.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.