Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Marknadsavdelningar slås ihop när Brio sparar

Publicerad: 26 November 2008, 12:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:35

I dag varslades 30 tjänstemän från Brios huvudkontor. De anställda på marknad drabbas då två marknadsavdelningar ska bli en.


Den anrika leksakstillverkaren Brio, med huvudkontor i Malmö, måste spara. Tillsammans med ett effektiviseringsprogram ska dagens varsel spara 40 miljoner kronor per år, med full effekt 2010.

Brio-koncernen är indelad i två affärsområden: barnvagn- och leksakstillverkaren Brio samt distributören Scanditoy. Affärsområdena har hittills haft separata organistationer och marknadsavdelningar. Men nu ska de slås ihop. Hur många av de 30 tjänsterna som är på marknadsavdelningen kan Brio inte säga i dag.

- Det vi kan berätta är att vi kommer att samordna Brio och Scanditoy vilket även gäller marknadsavdelningarna, säger Jessica Nyström, informatör på Brio.

Hur många jobbar på marknadsavdelningarna i dag?

- Det kan jag inte säga med hänvisning till de fackliga förhandlingar vi nu går in i. Det vi kan berätta är att vi ska samordna Brio och Scanditoy.

Enligt Jessica Nyström ska samanslagningen inte påverka Brios marknadsföring utåt.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.