Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mångmiljonkampanj ska sälja kontantkort för Europolitan

Publicerad: 13 December 2000, 07:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:26

Utomhus och butiksannonsering ska göra jobbet när Europolitan vill öka försäljningen av kontantkort för mobiltelefoner inför jul. Kampanjen går loss på uppskattningsvis 5-10 miljoner kronor i medieköp.


Kampanjen, som är en av Europlitans största för året, går rikstäckande utomhus

och i radio.

- TV är bra att bygga varumärke, men ska man snabbt öka försäljningen fungerar

utomhus bäst, säger marknadschef Marie Stenberg-Bark,

marknadskommunikationschef på Europolitan.

Radio-inslagen ska dra folk till Europolitans julpysselsajt där besökarna

erbjuds vara med i en tävling där högsta priset är 5.000 kronor i samtalstid.

Kampanjtemat bygger på mimare och payoffen är "Prata mer".

- Mimare vill ju inte att man ska prata, förklarar Marie Stenberg-Bark.

Medievalen sköts av Message Plus. Reklambyrå är Hall & Cederquist.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.