Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Management Media startar golftidning

Publicerad: 13 maj 2002, 11:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16

Förlaget Management Media startar golftidningen Scandinavian Fore! Magazine. Tidningen ska handla om företagsgolf ur ett managementperspektiv.


- Tidningen vänder sig till svenskt management, helst sådana som redan förstår företagsgolf men som inte hittat någonstans att läsa om det hittills, säger Roger Kellerman, publisher på Management Media.

Scandinavian Fore! Magazine ska ha fyra redaktionella ben: företagsgolf, incentives, golfdestinationer och golf som livsstil. Huvuddelen ska dock handla om företagsgolf.

- Meningen är läsarna ska få tips om hur man använder företagsgolf på ett intelligent sätt i externa och interna sammanhang, i marknadsföring exempelvis.

Roger Kellerman anser inte att tidningen med sin inriktning på företagsgolf har någon konkurrent i Sverige idag.

Scandinavian Fore! Magazine ska komma ut fyra gånger per år med premiär i oktober, november i år. Tidningen ska ha cirka 20.000 i upplaga. Den ska dels delas ut till företagsledningarna i samarbetsföretagen Svenska Golfarrangemang, Scandinavian Golf Event och Connecticum Competence samt till förlagets tidning Management Magazines hela prenumerantstock. En helsida i tidningen kostar 25.000 kronor.

Roger Kellerman själv blir publisher på tidningen. Vem som ska bli chefredaktör är inte klart.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev