Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Män och resor nästa tidningsprojekt för TTG

Publicerad: 6 Mars 2001, 13:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

TTG i Sverige är intresserade av att ge ut Hearst Magazines Harper´s Bazaar. På agendan står också att ta in tidningar inom nischerna resor och manstidningar. Det säger TTGs förlagschef i Nederländerna, Rupert van. Woerkom till Dagens Media.


- Nischerna är helt och hållet hans tankar. Han har mycket att säga till om på

idéstadiet. Men det är vi som måste räkna hem affären, säger Kerstin Neld, vd

på TTG i Sverige.

Hon bekräftar dock att det är tre intressanta områden Rupert van. Woerkom

nämnt.

Mode är en av nischerna och som dagensmedia.se skrev om den 5 mars är Hearst

Magazines intresserade av att lansera Harper´s Bazaar i Sverige, gärna i

samarbete med TTG. Intresset är enligt Kerstin Neld ömsesidigt. Dessutom är det

inte en alldeles långsökt tanke att Susanne Ljung, före detta chefredaktör på

Damernas Värld, kan vara aktuell som chefredaktör på en svensk Harper´s Bazaar.

- Vi tittar på Harper´s Bazaar och vi har inte hunnit så långt. Men den dagen

vi bestämmer oss för att göra den är Susanne Ljung ett bra alternativ som

chefredaktör, säger Kerstin Neld.

Vad gäller resenischen har TTG i Sverige tittat på TTGs egna Trips & Travels

som två gånger per år ges ut som en bilaga till TTGs magasin i Nederländerna.

På mansfronten är det fortfarande FHM, For Him Magazine, som är aktuell. Inga

beslut är dock ännu fattade.

- Nu lägger vi all energi på att lyckas med Cosmopolitan. Vi ska lansera en

till tidning nästa år. Vilken det blir tar vi beslut om i höst. Tills dess

tittar vi på olika alternativ, säger Kerstin Neld.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.