Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mälardalen får nytt annonspaket

Publicerad: 10 Juni 2002, 14:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Mälardalstidningarna Eskilstuna-Kuriren, Nerikes Allehanda, Upsala Nya Tidning och Vestmanlands Läns Tidning avbryter annonssamarbetet Mälarmax med Metro. Istället ansluter sig Dagens Nyheter.


- Det här är en del i att stärka den prenumererade morgonpressen som huvudmedieval. Ska vi lyckas är det viktigt att Dagens Nyheter är med. Dagens Nyheter är ett lokomotiv för hela den prenumererade morgonpressen, säger Sören Axelsson, vd för Vestmanlands Läns Tidning.

Hur stor del av sina intäkter Metro har fått från Mälarmaxsamarbetet vill vd Anders Kvarby inte kommentera, förutom att det "inte är så stor del". Han tror inte heller att Metro kommer att tappa särskilt mycket till en följd av det avbrutna samarbetet.

- Om man har ett lok som drar vagnar tappar inte loket så stor fart av att vagnarna kopplas loss. Vi har haft ett bra samarbete men tycker inte att det är så jobbigt att det avslutas, säger han.

Det nya paketet får en räckvidd på 1.395.000 läsare per dag och kostar upp till 37 öre per kontakt.

De placeringar som ingår är textsida och paketet gäller för avdelningarna Bostad, Plats, Motor och Resor. Annonspaketet bokas via Dagens Nyheter.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.