Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mahir ska hypa Patrik Isaksson inför schlagern

Publicerad: 7 Februari 2008, 14:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Artisten tar Patrik Isaksson hjälp av Mahir PR för att vinna slaget om spaltutrymmet under Melodifestivalen. "Han har varit ganska anonym", säger Charlotta Wågert, kundansvarig på Mahir.


Charlotta Wågert har elva år i musikbranschen, bland annat i London, bakom sig. Nu ska hon hjälpa Patrik Isaksson att synas maximalt när han ställer upp i Melodifestivalen för andra gången.

- Patrik är en musiker ut i fingerspetsarna, men jag upplever att han har varit ganska anonym för den breda massan. Han har låtit musiken tala. Nu är det dags att sätta ett ansikte på musiken, säger Charlotta Wågert, kundansvarig på Mahir PR.

Patrik Isaksson har haft lite av en mys-image. Ska ni förändra den för att få honom att sticka ut mer?

- Jag vet inte om han har haft en mys-image, det kanske han har. Jag vill att Patrik ska förbli den folkliga kille som han är. Däremot finns det ett glapp mellan Patrik och hans publik. Vi ska försöka täppa till det glappet.

Vad betyder det konkret?

- Konkret betyder det att få honom mer synlig. När han uppträder i tv ska han även göra intervjuer så att man får höra vem han är och vad han står för. Det är en smart kille som har mycket att säga.

Planerar ni att kuppa under Melodifestivalen?

- Nej, det blir nog ingen kupp. Men man vet aldrig. Patrik är väldigt nyfiken och idérik.

Avtalet mellan Mahir PR och Patrik Isaksson, samt hans skivbolag Roxy Recordings, löper över ett år. Mahir PR jobbar även med artisten Martin Stenmarck och glamrockarna i Crash Diet.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.