Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mahir rockar med Guitar Hero

Publicerad: 27 Maj 2008, 10:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:47

I höst släpps nästa version av Guitar Hero, nu med sång och fler instrument. Det blir pr-byrån Mahir som får ansvar för lanseringen.


Arbetsgruppen på Mahir. Spelförlaget Activision, som ligger bakom Guitar Hero, har valt Mahir som pr-byrå i Sverige. Första uppdraget är lanseringen av Guitar Hero Aerosmith i juni.

- Activision är redan duktiga i de givna målgrupperna och jobbar en hel del med exempelvis sociala medier. En utmaning för oss är att bredda målgruppen, säger Rebecca Crusoe, kundansvarig på Mahir PR. Hon fortsätter:

- Det finns positioner att ta bland kvinnor, och vi kommer även att titta en hel del på bloggar och affärspress.

Activision har inte jobbat med pr-byrå i Sverige tidigare.

- Mahir är bra på digitala medier och har den inriktning vi söker, säger Petra Tell, pr-chef på Activision.

I höst sker en stor nylansering av Guitar Hero-serien, när Guitar Hero World Tour släpps. Då omfattar spelet inte bara gitarrer, utan även andra instrument och sång.

- Vi har inte bestämt än hur spelet ska lanseras i Sverige. Men Mahir ska hjälpa oss med allt från festivaler och event till digitala medier.

- Ett spel som Guitar Hero får automatiskt mycket buzz. Det gäller att hitta rätt nivå för att få ett framgångsrikt medieutfall, säger Rebecca Crusoe.

Arbetsgruppen på Mahir består av Rebecca Crusoe, Sandra Molin och Elisabeth Svensson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.