Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 25 April 2002, 08:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16
Magnus Nygren, som efter en schism lämnade livsstilsmagasinet Sthlm Local, ska ge ut konkurrenten Sthlm Life. Det första numret kommer 19 juni.
- Det är klart att det blir en konkurrent till Sthlm Local. Jag tar erfarenheterna från Local vidare till Life. Vi kommer att vässa till konceptet både vad gäller det redaktionella, design och distribution.
Enligt Magnus Nygren är det Universum-gruppen som står bakom utgivningen av Sthlm Life. Han och Lars-Henrik Friis-Molin, grundaren av Universum och Jobline, har begärt registrering av bolaget Sthlm Life AB som ska bli ett systerbolag till Cosmos Media, som bland annat ger ut Shortcut och Chili.
Till tidningen har knutits skribenter som Filip Hammar, Fredrik Wikingsson medan Dogge och Emma Hamberg ska skriva krönikor och Renée Voltaire ska stå för matsektionen.
Tidningen kommer i år ut i juni, september, oktober och november. En helsida kostar 33.000 kronor.
Upplagan ska ligga något högre än Sthlm Local som ges ut i 35.000 ex.
- Ambitionen är att Sthlm Life ska bli lite bredare än Local som vänder sig till en mer exklusiv målgrupp.
Är det här din revansch gentemot Sthlm Local.
- Det är tråkigt det som har hänt. Men det handlar inte om revansch utan om att jag tror starkt på idén och vill driva den vidare