Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mackmyra väljer MRM Starsky

Publicerad: 22 maj 2009, 07:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:36

Mackmyra ska lansera Sveriges första "whiskyby". MRM Starsky har fått uppdraget att ta fram kommunikationsplattformen.


Mackmyra, som tioårsjubilerar i år, bygger flera nya destillerier i Västra Kungsbäck, utanför Gävle.

Totalt investerar man 550 miljoner kronor i vad man kallar för Sveriges första whiskyby. Företaget, och Gävle kommun, hoppas att satsningen ska öka turismen till området.

Mackmyra har efter en pitch valt att samarbeta med MRM Starsky. Uppdraget omfattar framtagning av kommunikationsstrategi och löpande kampanjer.

- Jag valde ut fem byråer, gick på djupet med tre och landade på Starsky. Det här är ett nytt projekt och för det har vi inte haft något byråsamarbete. Vi har tidigare gjort det mesta arbetet inhouse, säger Mackmyras marknadschef Rikard Lundborg.

Han beskriver målgruppen som "whiskyintressenter från hela världen".

Hur ska ni kommunicera framöver?

- Vi börjar med att arbeta med våra ambassadörer och delägare. Vi har i dagsläget 2.500 delägare. Till nästa år tittar vi på att gå lite bredare, men det kommer att vara lokalt.

Arbetsgrupp MRM Starsky: Carl Rustner (kundansvarig), Staffan Smedfors (projektledare), Catharina Fagerlund (produktionsledare), Klas Holm (creative director), Ori Mace (design director), Jessica Kugelberg (copywriter), Karin Johanson (grafisk design).

Dagensmedia.se har sökt Rikard Lundborg.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.