Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lyxpiraya.nu relanseras

Publicerad: 30 Juli 2002, 12:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:14

Sajten Lyxpiraya.nu för unga storstadstjejer kör igång på allvar igen efter några månaders frånvaro.


- Vi har tittat över idéerna och konceptet. Vi har nu delat upp sajten i fyra avdelningar vi har valt att kalla yta, inre, omvärld och nattliv. Lyxpiraya.nu ska vara bland de främsta nyhetssajterna i den här målgruppen, just nu med fokus på Stockholm. I framtiden kan andra städer bli intressanta, säger Fredrik Hazén, redaktionschef, Lyxpiraya.nu

Lyxpiraya.nus målgrupp är storstadstjejer i åldern 17 till 22 med intresse för mode, nattliv och nöjeskultur.

- Vi vet att det finns ett stort intresse. Vi har en god kommunikation mellan våra medlemmar och märkt att det finns ett tomrum för de här storstadstjejerna, i och för sig har killarna inga sådana sajter idag heller, säger Fredrik Hazén.

Sajten har funnits över två år och har idag över 35.000 medlemmar.

- För oss är det viktigt att vi inte blir för breda utan att det håller sig till en väldigt intresserad och nischad skara, säger Fredrik Hazén.

Inför relanseringen tog Lyxpiraya.nu kontakt med olika annonsörer för att få veta vad de saknade för möjligheter på sajten.

- Vi har varit väldigt flexibla och försöker arbeta med olika och annorlunda annonsformat i stället för det traditionella. Vi kan skräddarsy det mesta efter önskemål, säger Leo Lee, marknadsansvarig Lyxpiraya.nu.

En banner ("fiskpinne") kostar mellan 10 till 25 öre per exponering. Lyxpiraya.nu har cirka 2.000 unika besökare per dag.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.