Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lyxig champagne till Spoilconcept

Publicerad: 29 Januari 2009, 09:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Pr-byrån Spoilconcept får uppdraget att bearbeta pressen åt dryckeshuset Moët Hennessy.


Moët Hennessy ingår i LVMH-koncernen och säljer och marknadsför drycker som Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Dom Pérignon och Hennessy i Sverige.

Nu har Spoilconcept fått uppdraget att sköta dryckernas pr-arbete.

- Vi ska arbeta med alla de varumärken som Moët Hennessy representerar i Sverige, säger Maria Kans på Spoilconcept.

Hur påverkas konsumtionen av lyxvarumärken i en lågkonjunktur?

- Det brukar vara mellansegmentet som påverkas mest. Budget- och lyxkonsumtionen kan till och med öka. Det finns alltid en marknad för det allra bästa premiumdryckerna.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.